CE EXPOSICIONS CIMIR REUS. MARCEL VAN BALKEN. DEL 13 DE JULIOL AL 14 D'AGOST

Notícies » CE EXPOSICIONS CIMIR REUS. MARCEL VAN BALKEN. DEL 13 DE JULIOL AL 14 D'AGOST
CE EXPOSICIONS CIMIR REUS. MARCEL VAN BALKEN. DEL 13 DE JULIOL AL 14 D'AGOST
12/07/2023

CENTRE D’EXPOSICIONS FIAP AL CIMIR DE REUS
CICLE 2023
THE INSIGNIFICANCE OF MAN
MARCEL VAN BALKEN
(Països Baixos)

Seguint amb el cicle 2023 el Centre d’Exposicions de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, FIAP, al CIMIR de Reus, presenta una nova exposició.
Del 14 de juliol de 2023 al 13 d’agost , a la Sala 1 del Museu Salvador Vilaseca de Reus, es podrà visitar  l’exposició The insignificance of man del fotògraf neerlandès, Marcel van Balken.
The insignificance of man, La insignificança de l’home. Els espais arquitectònics, en un joc de llums i ombres, formen una decoració gairebé surrealista. Pures imatges en blanc i negre en què la fotografia de l'arquitectura comença a adoptar formes abstractes, reforçades per l'addició, aparentment desproporcionada, de l'home. Construccions i formes, línies i superfícies fotografiades provoquen un fort contrast amb la insignificança de l'home.
Marcel van Balken és un fotògraf conceptual dels Països Baixos. Com a fotògraf, s'interessa per temes específics amb absoluta preferència per les belles arts, la fotografia arquitectònica i creativa. Tècniques preferides: realitat alterada, surrealisme. Temes preferits: vida urbana, urbex, persones, estàtues, moviments.
La seva fotografia s'ha publicat arreu del món i durant els últims anys ha guanyat més de 1.250 premis internacionals de fotografia, en diferents salons d’arreu del món, incloent el Prix de la Photographie Paris, el Siena International Photo Award i l’International Color Awards. Té els següents reconeixements: MFIAP,  EFIAP/d3,  MPSA,  BMK, T-FB,  RISF-3,  ELDAF i HonFKU.
Les seves fotografies han estat exposades a Amsterdam, París, Londres, Nova York i Berlín, entre d’altres. És membre de la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic, FIAP, des de 1989. El 2019 va obtenir el títol Excel·lència Diamant 3 de la FIAP, EFIAP/d3, i el de Mestre de la FIAP, MFIAP. És membre de Societat Fotogràfica d’Amèrica, PSA, des de 2006. El 2018 va rebre la distinció de Mestre de la PSA, MPSA, i el títol d’Excel·lència, EPSA el 2011.
Aquesta exposició romandrà oberta fins el 13 d’agost de 2023.

De 18 d’agost al 24 de setembre tancarà el cicle, l’exposició Els nènets de l’italià Eugenio Fieni que ens introduirà a la vida d’aquet petit grup ètnic que viu al confins de l’Àrtic, al nord de la Sibèria.